fredag den 7. januar 2011

Julen, Nytår og den dejlige hverdag...

Tja, nu har jeg endelig en lille smule energi til at skrive lidt igen.. Så her kommer en opdatering på hvordan det er gået i julen og henover nytår.. og endelig en status på hvordan det ser ud lige p.t.

Nå men juleaften startede rigtig træls, med at lille Marius havde mange mavesmerter, da han jo har problemer med at komme af med hans afføring..
Da han kom op synes han det var vildt spændende at der stod et smukt juletræ inde i stuen som var flot pyntet... og HOV under juletræet havde julemanden lagt en julepak til Marius... og sørme om der ikke lå en til mor også.. Det var min dejlige mand, som synes mor også lige skulle ha en lille ting.. Det var de smukkeste ørering.. så sødt..
Øjjj se Mor hvad der lå under træet...


Efter Marius havde åbnet gaven, begyndt Marius at græde og klage over sin mave, han ville intet spise og lå bare og krampede sig sammen.. Åh hvor man føler sig magtesløs som forældre når man intet kan gøre andet end at trøste og være der... sådan stod det på de næste 3 timer, lige indtil at jeg gik i bad. Så blev Marius og Christian lige uenige om noget, så Marius blev hidsig (ved overhovedet ikke hvor han har det temperament fra ;-)) så glemte han et øjeblik at "Knibe" sammen forneden, også kom han endelig af med noget.. Så dejlig.
Han er fuldstændig en anden dreng bagefter, glad og smilende som han jo ellers er. Så han skulle jo pludselig i bad, har han ellers ikke ville, han skulle ha mad og lege og fjolle som han plejer.
Til midddag skulle vi som vi plejer ud til min far og hans kæreste (mormor og morfar) til frokost. Det var så hyggeligt. Marius spiste så fint, skønt at se.

Marius skulle selvfølgelig også ha "snaps" iform af juice..


Da vi kom hjem, skulle Marius så ud og sove til midddag, så han kunne være frisk til om aftenen.
Vi skulle være hos Christians forældre om aftenen (farmor og bedstefar), sammen med Christians bror og hans kone og deres lille nye pige på halvanden månede, Kusine Ida.
Marius fik den først gave inden vi skulle spise, Toy Story 3 på DVD. Åh han elsker Toy story, så den var jo bare et mega hit...
Vi blev enige om da vi havde spist at vi ville gemme desserten, også danse om juletræ, inden Marius blev for træt.
Da vi havde sunget et par sange, så kom Julemanden pludselig.. Marius synes det var helt fantastisk. Han havde et par gaver med til Marius, for han havde jo været en sød og artig dreng.
Da jeg så spurgte ham om vi skulle ta et par billeder at julemanden, kiggede han på mig og sagde at.. Nej af Onkel.. Ja drengen er ikke dum, for han havde jo ret, det var jo Onkel som var julemanden, så næste år er vi nok nød til at finde en anden julemand..
"Julemanden" aka Onkel..

Vi fik alle sammen så mange fine gaver, og Marius synes det hele var fantastisk og han var så sød, selvom trætheden havde meldt sig.
Han holdt ud helt til midnat, hvor vi kørte hjem efter en skøn og dejlig dag, og med bilen fuld da skønne gaver.
Christian havde så fødselsdag den 27 dec, så hele den dag stod på fødselsdag, det var så hyggeligt.
Marius skulle selvfølgelig hjælpe med at lave lagkage til Far..


Marius sov nede ved hans bedste og bedstefar, også havde vi nogle dejlige venner på besøg om aftene så vi kunne fejre farmand lidt.
Nogle dejlige dage, med masser af hygge sammen med familien.
Den 29 dec, skulle vi på sygehuset til scanning. Det gik bare så godt, trods at jeg stadigvæk taber mig og har det rigtigt dårlig. Men den lille inde i maven har det godt og tager fint på, og det er jo det vigtigste. Vi har jo bestemt vi ikke vil vide kønnet, selvom om bedsteforældrene har en anden mening. Men der skal være jo være lidt spændning til det sidste.

Nå, men så kom til nytårsaften.. vi havde igen haft nogle hårde dage med Marius, hans mave havde drillet meget, så det havde været så hårdt for den lille fyr.
Nytår skulle vi holde med Min mor og hendes mand (bedste og bedstefar), Christians forældre og et vennepar.
Vi skulle være herhjemme hos os, så Marius nemt kunne komme i seng, og jeg havde mulighed for at ligge mig hvis jeg blev dårlig.
Vi havde bestilt mad udefra, så det var dejligt nemt.
Super lækkert mad, altså de par mundfulde jeg fik...
Marius synes det er ganske fantastisk at være ude og se der bliver skudt "banger" af.. Så vi var ude flere gange så han kunne være med til at skyde "banger" af inden han skulle sove.
Sikkerheden skal jo være i orden, når man skal se de skyder "banger" af..


Ved 22-tiden lagde jeg mig ind i seng med ham, og efter en lille time faldt han i søvn.
Jeg blev kaldt på lidt i kl 24, så jeg kunne være med til at skåle nytår ind.. Mig og Christian skålede på et år, hvor Marius forhåbentlig får det bedre, og et år uden så meget sygdom. Og ikke mindst på at der kommer en lille ny til familien. Så forhåbentlig bliver 2011 et fantastisk år.
Marius vågnede ved halv et tiden og var lidt skræmt over alle de meget høje lyde over alle de raketter. Bedste lå ellers inde ved ham, men til sidst skulle han nu ha hans mor og far. Han faldt først til ro igen ved 2-tiden.
De sidste gæster gik hjem ved 4-tiden og der var jeg godt nok brugt. Det var nu en rigtig hyggelig aften i godt selvskab.
Lørdag stod den på afslapning og oprydning, det trængte vi vist alle 3 til.. så en skøn slap af dag.
Søndag havde vi besluttet af vi ville i Ikea, da vi skal igang med at gøre et børneværelse mere klar, og der trænger i den grad til en oprydning, så vi skulle ha en reol til vores kontor så vi kunne få flyttet nogle ting derind..
Så kl 9.00 om morgenen drog vi afsted, vi regnede ikke med der ville være så mange i Ikea på en søndag, men der tog vi fejl... hmmmm
Nå men vi fik da fundet det vi skulle, heldigvis, også kunne vi køre hjemad. Men men nej nej, for Christian og Marius ville ha mam.. så det endte med en tur på McD, Jeg havde nu smurt en madpakke til Marius, som han synes var ganske fantastisk, så den ville han spise inde på McD. Efter maden kørte vi hjemad, efter en hyggelig tur.
Om eftermiddagen fik vi samlet reolen, så nu er det bare at gå igang.
Christians mor var så sød at gi aftensmad, så det var dejligt nemt.
Lidt underligt at tænkte på at nu har vi alle 3 været hjemme i 14 dage, og bare hygget os, også er det bare hverdag igen, selvom vi nu alle trænger til det.

Mandag.. endelig hverdag igen, Marius trænger så meget til at komme ind i de faste rutiner igen, der fungere han bedst. Selv om vi virkelig har prøvet mens vi har haft fri at bibeholde de faste spise/sove tider, er det aldrig helt det samme. Og han glædede sig så meget til han skulle over i dagplejen igen og lege med de andre børn, så det var så dejligt at aflevere en glad dreng.

Så alt i alt en skøn juleferie, men hverdagen er nu ligeså skøn...

TLA

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.
Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.