torsdag den 16. juni 2011

Hvor meget kan man tude over ens dreng skal starte i børnehave???

SUK har lige været over og aflevere vores store dreng i børnehave for første gang... Og for mig var det ganske forfærdeligt.
Forløbet op til at han har skulle starte har slet ikke været optimalt. Jeg havde jo en snak med en af pædagogerne derover, den dag jeg skulle aftale en tid til vi skulle besøge dem..
Jeg fortalt hende jo om Marius og at han var føde fortidlig og hvilke konsekvenser det havde for Marius.
Der gik så nogle dage, så ringede hun så tilbage til mig, og sagde at hun havde snakket med det øvrige personale om at det måske var en god ide hvis Maius ventede med at starte i børnehave, pga han er født for tidlig, så de ville anbefale han ventede mindst 3 mdr... og når han nu havde fysiske meen i forhold til hans mave. Også sagde hun de havde haft et barn, som faktisk krævede en til en kontakt, og som havde kørt personalegruppen ned...
HVAD tænkte jeg.... jamen jeg havde faktisk kun sagt at jeg gerne ville ha at de tjekkede hans ble en ekstra gang i løbet af dagen, og ikke andet.. Og nu snakkede hun som om at vores dreng, var et problembarn og som ville kræve en masse personaler..
Jeg blev så ked af det.. og sagde til hende at det jo slet ikke var tilfældet.. og det ville være så synd for ham, hvis han skulle vente, da han er super børnehave klar.. Han er en meget kvik dreng, (siger jeg ikke kun fordi jeg er hans mor, men er også det hans dagplejemor siger) og hvis han skulle vente, ville han komme til at gå sammen med 3 små dreng over ved hans dagplejemor, da hans bedste ven også skulle starte i børnehave. og det ville virkelig være synd og sætte ham tilbage uviklingsmæssigt.
Jeg sagde til hende fra børnehaven at jeg ville snakke med hans dagplejemor, også ringe tilbage.
Jeg fik så ringet til Helle (dagplejemoren) og hun var helt enig i at Marius skulle starte og han bare er klar til det.
Så jeg ringede igen til børnehaven, og sagde til hende at jeg nu havde snakket med Helle, og hun var helt enig i at Marius skulle starte..
Jamen ok sagde hun, og så sagde hun at det hjalp at jeg var pædagog så jeg kunne se fagligt på Marius..
Hmmmmm tænkte jeg bare.
Plus jeg jo går hjemme på barsel, så Marius kan jo få korte dage og vi kan gøre det som er bedst for ham, ikraft af at jeg jo går hjemme...
Vi var så på besøg derover i sidste uge, og Marius løb bare ud på legepladsen og legede.. HA ta den børnehave..
Ej det gik super godt med besøget og jeg sagde til dem, at jeg synes de havde grebet det helt forkert an, de skulle ha ventet med at "sige" noget før de havde set Marius, så havde jeg bedre kunne forstå deres handlemåde, hvis han havde været meget krævende.. Og det kunne de godt se. Så alt i alt gik besøget godt og jeg fik luft for min "vrede".

Nå, men i dag skulle han så starte.. Det kan godt være Marius er super børnehaveklar.. men det er jeg så overhovedet ikke.. synes det er ganske forfærdeligt. Alle de trygge rammer over fra dagplejen og Marius har bare haft den mest fantastiske dagpleje, så jeg har slet ikke kunne overskue at hun ikke skulle passe min lille dreng mere..
Og alle de spg. man stiller i sit hovede..
- Husker de at tjekke hans ble?????
- Går han nu og er ked at det????
- Får han noget at spise????
- Bliver han drillet?????
- Fryser eller sveder han????
- Sidder han bare i et hjørne og ingen vil lege med ham ??????
- Er der nogen der slår ham????

En masse trælse spg som kører rundt i mit hovede og gør mig utilpas....

Nå, men det gik super super godt med at aflevere ham... han synes det var spændende og skulle derover og ikke mindst at have madpakke med... (som vi smurte sammen her til morgen)

Han løb ud og legede da vi kom derover, men var dog lige lidt mut da vi sagde farvel, men græd heldigvis ikke...
Han skal være der knap 3 timer, så vi skal hente ham igen når han har spist madpakken, og lige nu kan jeg næsten ikke vente.... Jeg håber virkelig han har haft den bedste dag og de har passet godt på min skønne guldklump...

Vores store dreng klar til børnehaven..

Ha en skøn dag...

Tina

UPDATE

Det er gået super godt i børnehaven.. det var en glad og træt dreng vi hentede efter 3 timer i børnehaven.. Selvom det er gået super godt er jeg nu ikke blevet mere rolig endnu.. meeeen mon ikke det kommer...

Ha en dejlig aften..

Tina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.
Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.